[CZYM JEST PASEK ROZRZĄDU I DLACZEGO JEST TAK WAŻNY W NASZYM AUCIE?]Od tego niepozornego kawałka gumy często zależy być albo nie być silnika w twoim aucie. Pasek rozrządu przenosi napęd z wału korbowego na wałek/wałki rozrządu, a zatem jest – pośrednio – odpowiedzialny za sterowanie czasem otwierania i zamykania zaworów. Od tego z kolei zależy proces napełniania cylindrów mieszanką (zawory ssące) i wypuszczania spalin do kolektora (zawory wydechowe). Nie trzeba więc być dyplomowanym inżynierem, żeby wiedzieć, iż jakiekolwiek nieprawidłowości w pracy układu rozrządu powodują zaburzenia w pracy silnika. Co więcej, gdy pasek przeskoczy lub się zerwie (ze starości, z powodu usterki innego elementu), jednostka napędowa straci „synchronizację”, co z kolei uniemożliwi jej dalszą pracę. Jeżeli mamy do czynienia z tzw. silnikiem kolizyjnym, zawory z uderzą w tłoki i zostaną uszkodzone. A i to nie wszystko, bo w wyjątkowo pechowej sytuacji może też dojść do zniszczenia m.in. wałków rozrządu, panewek, głowicy, a w skrajnym przypadku – wału korbowego.[Co ile powinienem wymieniać pasek rozrządu?] Guma się starzeje, rolki się zużywają, a wytyczne producentów co do terminu przydatności paska bywają optymistyczne. W części silników (np. 1.9 dCi, 1.9 TDI z przełomu wieków) rozsądnym pomysłem będzie skrócenie interwału o 30-40 tys. km. O wcześniejszej wymianie rozrządu powinni pomyśleć ci kierowcy, którzy często podróżują na krótkich odcinkach lub mają auta z wysilonym silnikiem i z tej mocy korzystają. O termin wymiany paska warto zapytać NAS, mamy doświadczenie i zalecimy ewentualne skrócenie interwału. Ważne: czas też robi swoje – nawet jeśli auto mało jeździ, ale pasek zbliża się do terminu podawanego przez producenta, to i tak warto zlecić wymianę. [Ile powinna kosztować wymiana paska rozrządu?]Przybliżony koszt operacji dla 15 popularnych silników zamyka się w kwocie od 500 do 1500 zł, jednak koszt może też być wyższy. Dotyczy to głównie ciasno zabudowanych silników z dwiema głowicami, np. w układzie widlastym lub bokser, w przypadku których jedynym sposobem na dostanie się do napędu rozrządu jest przynajmniej „uniesienie” silnika lub demontaż kilku elementów karoserii i układu chłodzenia (przykład: 1.9 TDI w VW Passacie B5). Ważne: nie warto oszczędzać na częściach. Z reguły najlepszym pomysłem jest zakup markowego zestawu rozrządu, najlepiej tego samego producenta, który dostarcza części na pierwszy montaż. W wyjątkowej sytuacji możemy zalecić zakup zestawu innej marki. Dobrym pomysłem jest też telefon do serwisu dilerskiego, bo często producenci wraz z biegiem czasu wprowadzają zmodyfikowane zestawy rozrządu, a niezależny warsztat wcale nie musi o tym wiedzieć. Nie należy jednak zawracać sobie tym głowy. Wszystkim możemy zająć się MY. Wystarczy do nas podjechać Jeśli Twój pasek rozrządu woła już o pomstwę do nieba lub zakupiłeś używany samochód i potrzebujesz wymienić pasek rozrządu (zalecane), serdecznie zapraszamy Auto Ciesiółka – Centrum Napraw SamochodówDojazd do klienta A teraz koniecznie zostaw i podaj info dalej być może ktoś z Twoich znajomych potrzebuje wymiany paska rozrządu?

Tel: 502 159 320

STRONA FACEBOOK

Wymiany Pasek Rozrządu

03 maja 2019
mobilne naprawy samochodu

Poznań i Okolice

 

Złomowanie Aut Poznań

Telefon:502-159-320

Kom: 518-027-635

ul.Klonowa 22

61-468 Poznań

Skup aut Jan Ciesiółka 2019*